Analize
...
Viaţa tinerilor, dependentă de calculator şi internet
Potrivit unui studiu Intel, trei sferturi din studentii români petrec peste 3 ore pe zi în faţa calculatorului. Peste 70% din studenti folosesc Internetul ca principală sursă suplimentară de studiu şi doar 2% accesează Internetul de pe computerele facultăţilor. Un procent de 78% din studenţii români petrec zilnic cel puţin trei ore în faţa calculatorului. Mediul virtual a devenit un partener important în viaţa tinerilor. Potrivit cercetării Intel România, în ceea ce priveşte sursele suplimentare de studiu, 72% din tineri plasează pe primul loc Internetul. Mediul virtual este cea mai utilizată metodă de aflare a informaţiilor necesare pentru îndeplinirea obligaţiilor de student. Prin comparaţie, doar 22% preferă să folosească biblioteca. Un procent de 6% utilizează presa scrisă sau alte metode de informare.
Atunci când accesează Internetul, activitatea preferată a studenţilor români este comunicarea online. 65% din studenti folosesc Internetul ca mijloc de comunicare, în alte scopuri decât cele profesionale. Comunicarea online, prin intermediul diferitelor servicii de email, instant messaging, bloguri, reţele sociale etc. reprezintă activităţile preferate ale studentilor când vor să se relaxeze, indicând o tendinţă clară a modului în care tinerii îşi petrec timpul liber pe Internet. Accesarea continutului online are loc de cele mai multe ori de acasă (93%). Un procent foarte mic, de numai 2% din studenţi, accesează conţinut online folosind computerele din sălile facultăţilor. Studiul arată că timpul petrecut în mediul online ar trebui valorificat în mai mare masură pentru scopuri educaţionale şi de formare/dezvoltare profesională, iar universităţile s-ar situa în avantaj dacă ar putea dezvolta şi oferi cât mai multe astfel de oportunitîţi studenţilor. Se poate deduce că, în timp ce sălile clasice de seminar rămân locuri importante de întâlnire, comunicarea şi accesul la informaţii s-ar putea face în mai mare măsură prin intermediul mediului virtual, ce reprezintă o resursă importantă pentru educaţie pe termen lung.