O nouă campanie europeană majoră: eSkills for jobs 2014
18/02/2014
Is there a job in ICT for me?
30/03/2014
Arata-le pe toate

CampaniaSkills for jobs România 2014 la început de drum

Miercuri 12 martie a avut loc la Bucuresti lansarea Campaniei eSkills for jobs Romania 2014.

La Conferinţa de deschidere au participat Andre Richier, Principal Administrator, DG Enterprise and Industry, Comisia Europeană, Toma Cîmpeanu, Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea informațională, Tudor Prisecaru, Secretar de Stat Ministerul Educaţiei Naţionale, Varujan Pambuccian, eSkills for jobs Ambassador Romania precum și reprezentanți din sfera instituţiilor publice și ai partenerilor din industria ITC, studenţi şi elevi.

În urma succeselor înregistrate de cele două campanii de conştientizare eSkills Week din 2010 şi 2013, precum și în contextul unei cereri de peste 900.000 specialiști IT la orizontul anului 2020, Comisia Europeană lansează în acest an o nouă campanie de conştientizare, cu o tematică clar definită: Competenţe digitale pentru locuri de muncă 2014.  La campanie participa 30 de state.

În mesajul său din cadrul Conferinţei de deschidere a campaniei eSkills for jobs Romania 2014, Andre Richier, Principal Administrator, DG Enterprise and Industry, Comisia Europeană, a afirmat: „Scopul campaniei este de a coordona colaborarea între guvern, industrie și alți stakeholderi, de a asigura dialogul între aceștia și a încerca să lucrăm împreună pentru a îmbunătăți situația. Una dintre preocupările noastre are în vedere faptul că numărul tinerilor interesați să studieze științele exacte este în scădere, în condițiile în care viitorul este al economiei digitale. Astfel, campania se concentrează pe atragerea tinerilor și pe stabilirea unor relații strânse între aceștia și industrie.

În final, Andre Richier a subliniat că există o cerere în creștere de competențe digitale la nivelul Europei, fiind nevoie de îmbunătățirea continuă a calității și relevanței acestora prin transformarea metodelor curente de educație și training și aducerea lor în secolul 21.

În continuare, Toma Cîmpeanu, Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea informațională a evidențiat: „Pe piața forței de muncă s-a produs o schimbare importantă:  dacă în ultimii ani aptitudinile de utilizare a calculatorului erau un plus, acum absența acestora reprezintă o barieră majoră la intrarea pe piața forței de muncă. Avem  obligația că locurile de muncă pe care le creem să le însoțim de politici care să asigure că tinerii vor putea să ocupe acele locuri de muncă, că vor avea capacitatea să desfășoare acele activități”.

Varujan Pambuccian, Ambasadorul eSkills for jobs Romania 2014, este de părere că: „Este limpede, cred, pentru oricine că educația a devenit principalul diferențiator între națiuni.  Alfabetizarea omului de astăzi presupune, pe lângă scris, citit și socotit, utilizarea tehnologiilor din jur și capacitatea de adaptare la tehnologiile care urmează. Și multe moduri diferite de a învăța din care să poată alege modul care i se potrivește cel mai bine. Sper ca e-skills să militeze pentru acest set nou de valori în educație”.

Din partea Ministerului Educației Naționale, Tudor Prisecaru, Secretar de Stat,  a transmis mesajul acestei instituții: „ Avem convingerea că deținem soluții pragmatice pentru optimizarea relației dintre tinerii în căutare de locuri de muncă și cerințele specifi ce de „competente pentru joburi digitale“. Avem determinarea, deschiderea către colaborare și instrumentele necesare pentru a dezvolta strategii și a implementa inițiative menite să consolideze sinergia dintre procesul educațional și angajatori. ”

Între partenerii campaniei din România se înscriu: Ministerul Educației Naționale, Ministerul pentru Societatea Informațională, Intel, Microsoft, HP, IBM, Omnilogic, SIVECO Romania, Maguay, Uniunea Profesorilor de Informatică din România, Junior Achievement, BSA | The Software Alliance, ANBPR-Biblionet, Ateliere fără frontiere, ASER, Poliția Română prin Institutul pentru Cercetarea și Prevenirea Criminalității, InfoCons, Hotnews, Agora, Comunicaţii Mobile şi Medialook.ro.

Campania eSkills for jobs Romania 2014 include o serie de acţiuni cum ar fi: vizite ale unor grupuri de elevi şi studenţi la companii IT, conferinte, sesiuni de training, publicarea unui e-ghid pentru utilizatorii de Internet, webinar-ii şi un concurs online dotat cu numeroase premii (detalii în curând pe site-ul:www.asociatiait.ro).

APDETIC îşi propune în această ediţie diversificarea activităţilor şi implicarea, alături de partenerii tradiţionali, a noi parteneri (institutionali, corporatisti si ONG-uri)  pentru a facilita identificarea şi promovarea oportunităţilor de instruire, training, mentorat pentru tinerii care doresc să urmeze cariere în sectorul ITC, precum şi în domenii complementare care integrează intensiv noile tehnologii” declara Valentin Negoiţă, Presedinte APDETIC. ”

APDETIC este o organizaţie profesională non-profit, independentă, ce reuneşte cele mai importante companii producătoare şi distribuitoare de echipamente de tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor din România. APDETIC este membră a organizaţiei DIGITALEUROPE, organizatie care reuneste peste 100 de companii si asociatii profesionale din sectorul ITC.
La fel ca în anii 2010 şi 2012, APDETIC coordonează în România Campania europeană de conştientizare eSkills for jobs 2014.